Tyto stránky obsahuji funkci hlasového asistenta, který slouží ke čtení obsahu stránky. Pokud chcete hlasového asistenta používat, stiskněte klávesu: eS -. Pokud chcete znát podrobnosti o jeho ovládání zmáčkněte klávesu: N.
Používat hlasového asistenta | Nepoužívat hlasového asistenta | Trvale deaktivovat hlasového asistenta | Nápověda hlasového asistenta
Pro uzavření této informace klikněte zde.
Na hlavní menu se dostanete klávesou: Há ----. Na doplňkové menu se dostanete klávesou: eM ---- . Pro čtení článku stiskněte: Pé ----. Pokud budete procházet jednotlivé elementy klávesou TAB, budou se Vám názvy jednotlivých odkazů předčítat. Na obsah článku se dostanete klávesou: Cé ----. Jednotlivé položky menu procházíte klávesou TAB.
Aktuálně se nacházíte na stránce:
Čekejte prosím, než se načte zvukový soubor...

Do kampaně Křídla a kořeny naší rodiny se zapojí i Turnov

rodiče s dítětem

Letošní celoroční kampaň Křídla a kořeny naší rodiny vyhlásila Síť mateřských center jako příspěvek k 20. výročí Mezinárodního roku rodiny vyhlášeného Organizací světových národů. Zapojí se do ní i turnovské organizace, instituce a občanská sdružení.

Název kampaně vychází z parafráze citátu Johanna Wolfganga Goethe:Děti by měly dostat od svých rodičů dvě věci: kořeny a křídla“. Kořeny směřují do minulosti k našim prarodičům (předkům) a křídla upozorňují na zodpovědnost, která zavazuje každého, kdo přijímá úkol rodičovství. Kampaň bude probíhat po celý rok na různých místech republiky. Každý měsíc bude mít své specifické zaměření na úhel pohledu na rodinu propojený s významnými dny, které do daného měsíce spadají. Posláním kampaně je otevřít prostor pro veřejnou diskusi stěžejních odborníků a dalších aktérů v oblasti rodinné problematiky včetně zapojení rodin samotných. Kampaň by měla též podpořit síťování organizací, které se zabývají rodinou z různých úhlů pohledu, napříč státním, neziskovým i ziskových sektorem a zapojit média. Podoba kampaně bude záležet na organizacích, které se do kampaně zapojí. Primárně to budou mateřská centra sdružená v Síti MC, ta přispějí svými tradičními aktivitami na posilování rodiny – od komorních akcí v mateřském centru po velké akce pro širokou veřejnost, od sportovních soutěží přes kreativní happeningy i společenské a kulturní události po vzdělávací semináře či besedy s odborníky. Síť MC bude postupně oslovovat odborníky a další organizace napříč sektory.  „Vyhlášení Mezinárodního roku rodiny OSN proběhlo bez povšimnutí, a tak jsme se rozhodli v nestabilizovaném politickém prostředí začít sami. Nechceme čekat na další příležitost – nejspíše dalších deset let. Pokusíme vrátit hodnoty rodiny do centra pozornosti společnosti a politického rozhodování, ostatně co cennějšího společnost má. Leden věnujeme přípravě a sběru potřebných dat, od února se pak už budeme zaměřovat na témata jednotlivých měsíců. Věříme, že v našem úsilí nezůstaneme sami,“ vysvětluje zahájení kampaně prezidentka Sítě MC Rut Kolínská.

V Turnově se kampaň uskuteční pod hlavičkou projektu Turnov – zdravé město a místní Agenda 21.

(Zdroj: tisková zpráva Sítě MC)

logo smallma21 logo central barva rgb 147x120

Vytvořeno 28.1.2014 12:54:56 | přečteno 743x | Bc. Radek Drašnar