Tyto stránky obsahuji funkci hlasového asistenta, který slouží ke čtení obsahu stránky. Pokud chcete hlasového asistenta používat, stiskněte klávesu: eS -. Pokud chcete znát podrobnosti o jeho ovládání zmáčkněte klávesu: N.
Používat hlasového asistenta | Nepoužívat hlasového asistenta | Trvale deaktivovat hlasového asistenta | Nápověda hlasového asistenta
Pro uzavření této informace klikněte zde.
Na hlavní menu se dostanete klávesou: Há ----. Na doplňkové menu se dostanete klávesou: eM ---- . Pro čtení článku stiskněte: Pé ----. Pokud budete procházet jednotlivé elementy klávesou TAB, budou se Vám názvy jednotlivých odkazů předčítat. Na obsah článku se dostanete klávesou: Cé ----. Jednotlivé položky menu procházíte klávesou TAB.
Aktuálně se nacházíte na stránce:
Čekejte prosím, než se načte zvukový soubor...

Upozornění na některé změny v zákoně o provozu na pozemních komunikacích

Snímek 510

Dne 19. ledna 2013 nabyla účinnosti novela zákona o provozu na pozemních komunikacích, která přináší několik zásadních změn a přibližuje Českou republiku evropské legislativě.  

Zavádí se tzv. objektivní odpovědnost provozovatele vozidla za to, aby jeho vozidlo bylo provozováno v souladu s pravidly provozu na pozemních komunikacích. Tato odpovědnost je vázána na delikty zachycené kamerou nebo na nedovolené zastavení a stání. V praxi to znamená možnost pro řidiče vymluvit se nadále na osobu blízkou, ale odpovědný bude vždy provozovatel. Ten bude muset uhradit pokutu ve výši, která by byla uložena řidiči za spáchání přestupku. Za tento delikt nebudou připsány trestné body.

Další významnou změnou je možnost řídit motocykly do 125 cm3 s automatickou převodovkou řidičem, který nevlastní příslušnou skupinu řidičských "A1", ale pouze "B", což umožní širokému okruhu řidičů osobních automobilů usednout na výkonnější skútry. Nutno zdůraznit, že toto platí pouze na území ČR, pro motocykly omezené výkonově a právě zmíněným typem převodovky - automatická. Při nejasnostech doporučuji obrátit se na dopravní odbor.

Za zmínku stojí jistě také zvýšení věkové hranice, kdy lze mimo přísně stanovených výjimek udělit řidičské oprávnění skupiny A (motocykly bez výkonového omezení) řidiči, který dosáhl věku 24 let. Řidičské oprávnění skupiny C (nákladní vozidla nad 3,5 t.) má nově věkovou hranici 21 let a skupina D (autobus) 24 let.

Mgr. Pavel Vaňátko, vedoucí dopravního odboru

Vytvořeno 23.1.2013 10:04:49 | přečteno 975x | Kateřina Doubravová