Tyto stránky obsahuji funkci hlasového asistenta, který slouží ke čtení obsahu stránky. Pokud chcete hlasového asistenta používat, stiskněte klávesu: eS -. Pokud chcete znát podrobnosti o jeho ovládání zmáčkněte klávesu: N.
Používat hlasového asistenta | Nepoužívat hlasového asistenta | Trvale deaktivovat hlasového asistenta | Nápověda hlasového asistenta
Pro uzavření této informace klikněte zde.
Na hlavní menu se dostanete klávesou: Há ----. Na doplňkové menu se dostanete klávesou: eM ---- . Pro čtení článku stiskněte: Pé ----. Pokud budete procházet jednotlivé elementy klávesou TAB, budou se Vám názvy jednotlivých odkazů předčítat. Na obsah článku se dostanete klávesou: Cé ----. Jednotlivé položky menu procházíte klávesou TAB.
Aktuálně se nacházíte na stránce:
Čekejte prosím, než se načte zvukový soubor...

Co je to spotřebitelský ombudsman?

nepotřebné nádobí

Je to systém, který má za pomoci kontaktních míst na živnostenských úřadech a především jejich spolupráce s nevládními neziskovými organizacemi (NNO) umožnit oklamaným spotřebitelům, především seniorům, efektivně, rychle a bezplatně se domoci svých spotřebitelských práv.

Systém spotřebitelského ombudsmana se zavádí za účelem okamžitého palčivého problému s nepoctivým prodejem při tzv. předváděcích akcích. Živnostenský úřad bude v systému působit jako prostředník mezi oklamaným spotřebitelem a nevládní neziskovou organizací. Ta bude spotřebiteli bezplatně radit, případně ho i zastupovat při mimosoudním řešení sporů. Může být nápomocna při jednání s prodejcem a při řešení záležitosti dohodou nebo při sepsání odstoupení od smlouvy.

Pokud se bude chtít spotřebitel obrátit rovnou na nevládní neziskovou organizaci bez zprostředkování kontaktu pracovníky živnostenského úřadu, může tak učinit na adresách:

Sdružení českých spotřebitelů, RKM Liberec, Družstvo EKON, p. Petr Jirásko, Valdštejnská 381/6, 460 01 Lieberc 1, tel.: 777 700 068, e-mail: petrasko@hotmail.cz, provozní doba: úterý a čtvrtek 9:00 - 12:00.

Sdružení českých spotřebitelů, Budějovická 73, 140 00 Praha 4, tel.: 261 263 574, poradenská linka (9:00 - 16:00) 495 215 266, e-mail: spotrebitel@regio.cz, webové stránky: www.konzument.cz

Občanské sdružení spotřebitelů TEST, Černomořská 419/10, 101 00 Praha 10 - Vršovice, e-mail: dtest@dtest.cz, elektronická poradna www.dtest.cz/eporadna.

Spotřebitel net, Bělehradská 118, 120 00 Praha 2, tel.+fax: 222 516 521, poradenská linka (9:00 - 17:00) 775 476 080, 775 476 090, e-mail: adr@spotrebitel.net, spotrebitel@spotrebitel.net, webové stránky www.spotrebitel.net

Vytvořeno 27.5.2013 8:29:00 | přečteno 1176x | Bc. Radek Drašnar