Používat hlasového asistenta | Nepoužívat hlasového asistenta | Trvale deaktivovat hlasového asistenta | Nápověda hlasového asistenta
Pro uzavření této informace klikněte zde.
Silnice I/35 Turnov - Úlibice

Nové vedení silnice I/35 má za cíl odvést tranzitní dopravu mimo centra obcí a měst na stávající I/35. Nové dopravní řešení také výrazně zrychlí dopravu.
Cílem výstavby nové silnice I/35, jejíž investorem je Ředitelství silnic a dálnic ČR, je především zlepšení životních podmínek obcí a měst, snížení rizika nehod chodců a cyklistů, snížení imisní zátěže v obytných zástavbách. Sníží se míra hlukového zatížení, zlepší se možnost používat silnici pro místní dopravu. Doprava se díky nové rychlostní silnici celkově zrychlí. Ve většině úseku je vzhledem k intenzitám dopravy velmi problematické předjíždění, což vede k častým dopravním nehodám. I to by nová rychlostní silnice měla vyřešit.
Trasa I/35 Turnov - Úlibice
Plánovaná stavba začíná před dnešní mimoúrovňovou křižovatkou (dále MÚK) Ohrazenice s dálnicí D10, která bude přestavěna. Dále kříží železniční trať Turnov – Liberec. Kříží železniční trať Praha – Turnov a prochází prolukou mezi Přepeřemi a Nudvojovicemi. Se silnicí II/610 je navržena MÚK Přepeře sloužící k napojení přilehlých průmyslových areálů.
Trasa je vedena po jižním okraji Nudvojovic, prochází prolukou mezi areály společnosti Kamax a bývalého statku. Podél ČOV Turnov překračuje mostem řeku Jizeru a Soboteckou ulici, naproti firmě Stavebniny Kvapil ústí do tunelu, který dopravu vrací na povrch v katastru Pelešan. Plánovaná délka tunelu je 900 metrů. Intenzivní snahy města Turnov v průběhu dalších rozhodovacích procesů budou o maximální prodloužení tunelu, a to i za cenu přeložení toku Libuňky.
Před Valdštejnskem plánovaná trasa kříží železniční trať a stávající silnici I/35, za kterou následuje MÚK Valdštejnsko s přeložkou silnice III/2835. Trasa se následně vzdaluje od dnešní silnice I/35 a je vedena zemědělskými pozemky severně kolem Svatoňovic.
Západně od obce Volavec je umístěna MÚK Volavec se silnicí III/2828, do které je variantně zapojena navrhovaná přeložka silnice II/282. Trasa se potom stáčí na jih kolem obcí Roudný.
Varianta E1 je vedena severně od Blatce a Sýkořic, kříží stávající silnici II/282. S uvažovanou variantou přeložky silnice II/282 je navržena MÚK Žernov situovaná jižně od stejnojmenné obce.
Trasa dále severovýchodě míjí Rovensko pod Troskami a kříží železniční trať Turnov – Jičín. Trasa je vedena po zemědělských pozemcích mezi Újezdem pod Troskami a Semínovou Lhotou. Severně od Čimyšle je navržena variantní MÚK Čimyšl s přivaděčem pro možnou etapizaci výstavby. Předpokládaný termín zahájení stavebních prací je rok 2029.
- Souhrnné informace k průběhu přípravy a plánované realizaci stavby I/35 naleznete v
informačním letáku.
- Kompletní dokumentaci k této dopravní stavbě najdete v Dopravních a rozvojových studiích.
- V roce 2021 bylo vydáno souhlasné závazné stanovisko MŽP k posouzení vlivů provedení záměru „Silnice I/35 Turnov – Úlibice“ na životní prostředí, tzv. EIA. Obsahuje řadu podmínek, které budoucí stavba musí splňovat. Celý text dokumentu
ke stažení.
- Podívejte se na vizualizaci trasy silnice I/35 Turnov - Úlibice: