Tyto stránky obsahuji funkci hlasového asistenta, který slouží ke čtení obsahu stránky. Pokud chcete hlasového asistenta používat, stiskněte klávesu: eS -. Pokud chcete znát podrobnosti o jeho ovládání zmáčkněte klávesu: N.
Používat hlasového asistenta | Nepoužívat hlasového asistenta | Trvale deaktivovat hlasového asistenta | Nápověda hlasového asistenta
Pro uzavření této informace klikněte zde.
Na hlavní menu se dostanete klávesou: Há ----. Na doplňkové menu se dostanete klávesou: eM ---- . Pro čtení článku stiskněte: Pé ----. Pokud budete procházet jednotlivé elementy klávesou TAB, budou se Vám názvy jednotlivých odkazů předčítat. Na obsah článku se dostanete klávesou: Cé ----. Jednotlivé položky menu procházíte klávesou TAB.
Aktuálně se nacházíte na stránce:
Čekejte prosím, než se načte zvukový soubor...

Aktuální informace k fungování pokladen na turnovském nádraží

Nádraží pokladny

Zákaznické centrum IDOL v Turnově je trvale zajištěno Libereckým krajem. Nadále bude fungovat pokladna společnosti ARRIVA, jízdenky IDOL je možné koupit bez příplatku také u průvodčích ve vlacích všech železničních dopravců.

Přímo v železniční stanici Turnov Liberecký kraj jako objednatel regionální vlakové i autobusové dopravy dlouhodobě financuje služby Zákaznického centra IDOL včetně prodeje jízdenek. Tato služba je v Turnově nadále zabezpečena v rámci Ještědské železnice, neboť právě její hlavní linka L3 spojující Liberec se Semily představuje největší podíl vlaků v Turnově.

K ukončení souběžného provozu další pokladny v Turnově provozované Českými dráhami (ČD) může dojít se změnou jízdních řádů v prosinci 2021, pokud ČD nevyužijí možnosti provozovat přepážku ve své vlastní režii. V Turnově dnes většinu linek včetně všech rychlíků financovaných Ministerstvem dopravy převzal jiný dopravce. ČD zůstávají na osobních vlacích do směrů Jičín a Mladá Boleslav, jejichž provoz v celé trase bude na základě společného postupu objednatelů nově ukotven prostřednictvím smluv ČD se Středočeským, resp. Královéhradeckým krajem.

Liberecký kraj již několik let propaguje jako základní způsob nákup jízdenek přímo ve vlaku u průvodčího, který je v tarifu IDOL bez přirážky. Cestující tak ve stanici nehledá pokladnu, jde přímo do vlaku, posadí se na vybrané místo a po příchodu průvodčího požádá o svůj lístek, který dostane. Z vlaků Trilex je desetiletou praxí ověřeno, že tento způsob je nejpohodlnější a informovanými cestujícími nejvíce žádaný. Budoucí provoz Zákaznických center IDOL ve stanicích Liberecký kraj plánuje v prvé řadě pro možnost informování cestujících a až v druhé řadě pro možnost nákupu jízdenek cestujícími, kteří jsou na tento způsob z minulosti uvyklí.   

V Libereckém kraji platí integrovaný tarif IDOL (včetně vlaků ČD, v závazkových autobusech se ani jiný tarif nenabízí), pro mezikrajské cesty vlakem je k dispozici národní tarif OneTicket, případně vzájemné přesahy obou sousedních integrovaných tarifů, např. IDOL+IREDO. Jízdenky za tarif ČD je možné nakoupit u průvodčího ve vlaku.

Praktické informace ke službám přepážky v Turnově v případě zrušení pokladny ČD: 
(tj. místo dvou pokladen zůstane zachována jen jedna pokladna provozovaná dopravcem ARRIVA vlaky)
 
1)     Poskytování informací pro cestující ve veřejné dopravě včetně autobusové příměstské a městské dopravy - beze změn.
 
2)     Jízdní doklady a služby IDOL:
  • Koupě jakékoli jízdenky IDOL ve vlaku u průvodčího je zásadně bez příplatku, cestující nic navíc neplatí (dle Smluvních a přepravních podmínek IDOL). To platí pro všechny železniční dopravce - beze změn.
  • Nákup jízdenek integrované dopravy IDOL - beze změn. Jízdní doklady nahrané na Opuscard (přestupní) jsou platné pro všechny železniční dopravce, kteří zde zajišťují provoz osobních a spěšných vlaků a rychlíků v rámci území IDOL. Platí i na všech autobusových linkách IDOL.
  • Při koupi papírové jízdenky IDOL v pokladně ARRIVA, platí jízdenka jen ve vlacích ARRIVA. Papírovou (nepřestupní) jízdenku IDOL pro spoj jiného dopravce si cestující kupuje přímo ve vlaku od průvodčího nebo v autobuse od řidiče. Tento obecně platný postup v IDOL se nemění.
  • Je zachován prodej mezinárodní turistické jízdenky EURO-NISA-Ticket+, která platí v celé síti IDOL, v Polsku a Německu (ZVON) - beze změn.
  • Na pokladně ARRIVA jsou též poskytovány služby pro pořízení a správu karty Opuscard (převzetí žádosti, vydání, změna nastavení profilu atd.) - beze změn.

3)     Ostatní jízdní doklady a služby:
  • Na pokladně ARRIVA je zajištěn prodej celostátních jednotných jízdenek OneTicket, které platí pro jízdy po celé ČR u všech železničních dopravců (až na výjimky u některých komerčních vlaků) - beze změny. Cestující tedy má možnost koupit si jízdenku např. z Turnova do Brna a neřeší, zda část trasy jede s Arrivou a část s Českými drahami.
  • Na pokladně dále každý dopravce prodává své tarifní produkty (obchodní nabídky), platné pro své vlastní spoje, které mohou být zvýhodněny. Shodné nebo výhodnější nabídky bývají též přístupné přes e-shop dopravce.
  • Na pokladně ARRIVA dosud neprodává vlastní tarifní produkty ČD. Spolupráce dopravců je možná (pouze) na dobrovolné bázi, vzájemný prodej obchodních nabídek nebyl zatím podpořen ze strany ČD.
  • Prodej jízdenek ve vlaku u průvodčích dle tarifu dopravce (tj. mimo IDOL) se řídí smluvním podmínkami dopravce a ceny jízdného se mohou lišit od ceny na pokladně nebo být s příplatkem. U dopravce ČD však platí, že pokud cestující nastoupí v místě, kde není v provozu pokladna ČD, je mu účtováno jízdné bez příplatku.
 
KORID LK, spol. s r.o., provozovatel integrovaného dopravního systému IDOL

Vytvořeno 5.10.2021 23:30:32 | přečteno 507x | marcela.jandova
load