Tyto stránky obsahuji funkci hlasového asistenta, který slouží ke čtení obsahu stránky. Pokud chcete hlasového asistenta používat, stiskněte klávesu: eS -. Pokud chcete znát podrobnosti o jeho ovládání zmáčkněte klávesu: N.
Používat hlasového asistenta | Nepoužívat hlasového asistenta | Trvale deaktivovat hlasového asistenta | Nápověda hlasového asistenta
Pro uzavření této informace klikněte zde.
Na hlavní menu se dostanete klávesou: Há ----. Na doplňkové menu se dostanete klávesou: eM ---- . Pro čtení článku stiskněte: Pé ----. Pokud budete procházet jednotlivé elementy klávesou TAB, budou se Vám názvy jednotlivých odkazů předčítat. Na obsah článku se dostanete klávesou: Cé ----. Jednotlivé položky menu procházíte klávesou TAB.
Aktuálně se nacházíte na stránce:
Čekejte prosím, než se načte zvukový soubor...

Nouzový stav vyhlášen od pondělí 15. února, platit bude 2 týdny

Koronavir, autor: www.kraj-lbc.cz

Vláda ČR v neděli 14. února 2021 vyhlásila, na návrh Asociace krajů ČR, nový nouzový stav, který začne platit od pondělí 15. února. Většina omezení bude platit jako doposud. Pro podnikatele a živnostníky se tak nic nemění. Restaurace, skiareály, obchody a další provozy budou fungovat ve stejném režimu jako doposud. Nouzový stav bude platit do 28. února 2021.

Nově mají platit úřední hodiny orgánů veřejné moci a správních orgánům v plném rozsahu, a to od hned od 15. února. "V pondělí v 8:00 hodin máme svolanou Stálou pracovní skupinu Krizového štábu Turnov, kde budeme aktuální situaci a opatření řešit," sdělil starosta Tomáš Hocke.

Úřední hodiny Městského úřadu Turnov začnou v pondělí 15. února v 9:00 hodin, s tím, že budou během pondělí upřesněny. 


Zvažte prosím návštěvu úřadu i s ohledem na váš zdravotní stav. Noste uvnitř roušky a dodržujte 2 metrové rozestupy! 

Pokud akutně nemusíte, řešte záležitosti e-mailem či telefonicky prostřednictvím jednotlivých odborů. 

Kontakty zde: https://www.turnov.cz/cs/mestsky-urad/telefonni-seznam-1.html



Asociace krajů České republiky (dále AKČR) vydala na základě jednání s Vládou České republiky ve dnech 11.-14.2.2021 ikona souborunásledující společné usnesení. Jedná se o těžce dosaženou dohodu všech hejtmanů a hejtmanek, která je ale v současné těžké epidemiologické situaci v naší zemi tím nejlepším možným řešením.


AKČR:
1. Konstatuje, že odpovědnost za zvládnutí krizové situace je především na Vládě ČR, žádost o nový nouzový stav považujeme za zcela mimořádný krok, který nesmí být dlouhodobě zneužíván k zásahu do práv a svobod lidí. Proto navrhujeme vyhlášení nového nouzového stavu (NS) jen na dva týdny a vyzýváme parlamentní politické strany k dohodě na dalším postupu.

2. Konstatuje, že NS je výjimečný nástroj krizového řízení, proto AKČR vyzývá Vládu ČR k urychlenému projednání návrhu nového pandemického zákona v co nejkratší možné legislativní lhůtě.

3. Souhlasí s návrhem, aby postupný návrat do škol začal v termínu od 1. 3. 2021, nejprve žáci a studenti posledních ročníků a následně další ročníky. A vyzývá Vládu ČR, aby NS využila především pro zajištění těchto kroků.

4. Vyzývá Vládu ČR aby při otevření škol došlo k zařazení pedagogických pracovníků a dalších zaměstnanců škol a dalších školských zařízení do očkovací strategie a zajistila jejich registraci do CRS od 1. 3. 2021.

5. Vyzývá Ministerstvo zdravotnictví, aby vzalo na vědomí návrhy AKČR na další kultivaci krizových opatření a navrhlo jejich postupné zavedení v závislosti na vývoji epidemie zejména v oblasti obchodu a služeb kultury a amatérského sportu to co v nejkratším termínu za přesně definovaných protiepidemických opatření.

6. Vyzývá Vládu ČR, aby do 1. 3. 2021 zajistila podmínky pro samotestování ve firmách, včetně finanční podpory a vytvoření jasných podmínek pro firmy. AKČR vnímá testování zaměstnanců ve firmách jako zásadní krok pro zlepšení pandemické situace.
7. Souhlasí se zrušením omezení úředních hodin institucí veřejné správy od 15. 2. 2021.

8. Vyzývá vládu k pravidelným týdenním jednáním o krizových opatřeních s AKČR a všech plánovaných změnách v nich v pravidelných desetidenních periodách a vždy vyhodnocování na základě vývoje počtu pacientů na JIP a ARO.


Výsledky mimořádného jednání vlády 14. února 2021

1. Vyhlášení nouzového stavu do 28. února
Předkládá: ministr zdravotnictví
Výsledek jednání vlády: schváleno.

2. Krizové opatření o zákazu maloobchodního prodeje a služeb
Předkládá: ministr zdravotnictví
Výsledek jednání vlády: schváleno.

3. Krizové opatření o omezení volného pohybu osob
Předkládá: ministr zdravotnictví
Výsledek jednání vlády: schváleno.

4. Krizové opatření o omezení provozu orgánů veřejné moci a správních orgánů
Předkládá: ministr zdravotnictví
Výsledek jednání vlády: schváleno.

5. Krizové opatření o omezení provozu škol a školských zařízení
Předkládá: ministr zdravotnictví
Výsledek jednání vlády: schváleno.

6. Krizové opatření o zajištění nezbytné péče o děti ve věku 3-10 let zaměstnanců obcí a krajů zařazeních k výkonu sociální práce a poskytovatelů sociálních služeb
Předkládá: ministr zdravotnictví
Výsledek jednání vlády: schváleno.

7. Krizové opatření o zákazu návštěv ve zdravotnických zařízeních a zařízeních sociálních služeb
Předkládá: ministr zdravotnictví
Výsledek jednání vlády: schváleno.

8. Krizové opatření o vycházkách v zařízeních sociálních služeb
Předkládá: ministr zdravotnictví
Výsledek jednání vlády: schváleno.

9. Krizové opatření o zákazu návštěv ve vazebních věznicích, věznicích a detenčních ústavech
Předkládá: ministr zdravotnictví
Výsledek jednání vlády: schváleno.

10. Krizové opatření o omezení volného pohybu osob při vstupu na území okresů Cheb, Sokolov a Trutnov
Předkládá: ministr zdravotnictví
Výsledek jednání vlády: schváleno.

11. Krizové opatření k zajištění kritické infrastruktury
Předkládá: ministr zdravotnictví
Výsledek jednání vlády: schváleno.

12. Krizové opatření o provozu krematorií
Předkládá: ministr zdravotnictví
Výsledek jednání vlády: schváleno.

13. Krizové opatření o pracovně lékařských prohlídkách 
(Celé znění čestného prohlášení)
Předkládá: ministr zdravotnictví
Výsledek jednání vlády: schváleno.

14. Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví o antigenním testování v sociálních službách
(Celé znění nařízení MZd)
Předkládá: ministr zdravotnictví
Výsledek jednání vlády: schváleno.

15. Ochranné opatření Ministerstva zdravotnictví o podmínkách vstupu do ČR
(Celé znění nařízení MZd + potvrzení o prodělání covid-19)
Předkládá: ministr zdravotnictví
Výsledek jednání vlády: schváleno.

16. Krizové opatření o provozu datových schránek zdarma
Předkládá: 1. místopředseda vlády a ministr vnitra
Výsledek jednání vlády: schváleno.

17. Krizové opatření o možnosti urychlení změny zaměstnavatele pro cizince pobývající v ČR
Předkládá: 1. místopředseda vlády a ministr vnitra
Výsledek jednání vlády: schváleno.

18. Zajištění a poskytování státních hmotných rezerv k řešení dopadů pandemie onemocnění COVID-19 po ukončení nouzového stavu a informace o průběhu uvolňování osobních ochranných prostředků, zdravotnických prostředků a dezinfekce a stavu jejich zásob ve státních hmotných rezervách
Předkládají: místopředseda vlády a ministr průmyslu a obchodu a předseda Správy státních hmotných rezerv
Výsledek jednání vlády: schváleno.

19. Zajištění a organizace vyčlenění prostor s lůžkovou kapacitou pro izolaci osob nakažených koronavirem
Předkládá: ministryně práce a sociálních věcí
Výsledek jednání vlády: schváleno.

20. Krizové opatření o usnadnění výplaty sociálních dávek
Předkládá: ministryně práce a sociálních věcí
Výsledek jednání vlády: schváleno.


Klára Preislerová, tisková mluvčí s využitím www.vlada.cz

Vytvořeno 14.2.2021 19:37:09 | přečteno 328x | Ing. Klára Preislerová